Utmanad... och ett beställningskort

Fick en beställning på ett kort till en flicka som fyller 2, var längesen jag gjorde barnkort, har blivit mest till vuxna på senaste tiden så det var riktigt roligt =)
96527-477
Magnoliaflickan är färglagd med distresser, flickans strumpbyxor och tröja även blandad med brilliance-dyna för skimrande effekt (som tyvärr inte syns här...) Vingarna har fått glittrande stickles på sig o slutligen satte jag dit en glittrande brads för extra "bling"-effekt!



Hilde
skickade en utmaning till mig för ett tag sen...jag vet, jag är värdelös på att svara på sånt direkt...men här kommer det nu:

7 sanningar om mig:
1. Jag har telefonfobi...hatar att ringa! så alla jag känner....anledningen till att jag sällan ringer är inte att jag inte vill prata med er utan för att jag avskyr telefoner!
2. Jag är en återfallsförbrytare hos VV...nu är det dags igen, "trivselkilona" har ökat för mycket under hösten så nu är det dags igen!
3. Jag är hundrädd...
4. Jag är datorberoende...sätter ofta på datorn en stund på morgonen innan jag kör till jobbet, om det så bara är den lilla stunden jag borstar tänderna eller äter frukost...o datorn är ofta det första jag sätter på när jag kommer hem igen (sen sitter jag iofs inte där hela tiden, men den SKA vara igång)
5. Dricker ett snapsglas Aloe vera varje morgon
6. Scrapberoende...
7. Har svårt att säga nej...


Jag har även blivit utmanad  av Joggemia och utmaningen ser ut så här:

Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg där den svarar på frågorna. I slutet av inlägget utmanar bloggaren nya personer.

Vad gjorde du för tio år sedan? Då var jag 25 år o läste på Kunskapslyftet på Komvux...hade bestämt mig för att utbilda mig till förskollärare på Universitetet i Växjö. Sökte, kom in o började där i augusti 1998. 

Vad gjorde du för ett år sedan? Jobbade där jag fortfarande jobbar o pysslade såklart ;-)

Fem snask du gillar: Ahlgrens bilar, punchgodis, choklad med nötter i, chips (sourcream & union), kanderade mandlar
Fem sånger du kan hela texten utantill: mest barnvisor... 

Vad skulle du göra om du var miljonär? renovera huset, handla pysselsaker ;-) 

Tre dåliga vanor: älskar god mat o fika, tillbringar för mkt tid framför datorn, måste läsa innan jag somnar  

Fem saker du gillar att göra: Pyssla, läsa, promenera, sitta vid datorn, baka

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa: benvärmare, öronmuffar, alltför åtsittande kläder, tubsockar, hatt
Fem favoritsaker: datorn, kameran, pysselsakerna, vår nya altan, min familj ;-)

Jag har noll koll på vilka som fått dessa utmaningar tidigare...men jag vet att min syster Penni inte har gjort dem, så DU blir utmanad på bägge utmaningarna! Känner någon annan sig manad vore det också kul!


Kommentarer
Postat av: Penni

Hahaha... du är rolig du syster! Inte nog med EN av dom heller haha. Får väl se vad jag kan åstadkomma utav detta!

o tänk på de.. när du minst anar får du tillbaka!! ;)

kram!

2008-02-06 @ 15:13:47
Postat av: Elisabet

Hej Snyggt kort, lila är snyggt.

Postat av: Mia

Snyggt kort....härligt med lila! Kul att du antog utmaningarna och kul att läsa lite extra om dig. Flera av dina sanningar passar in även på mig (men det har vi ju pratat om). =)

Kram!

2008-02-07 @ 18:52:08
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: gunilla/nilla

Ett urgulligt kort!
Kul läsning om dina sanningar!
/Gunilla

2008-02-08 @ 15:49:49
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Anne

Leamon...mästerscrapparen!!! Jo det är du...inga diskussioner!!!
Aloe Vera ja...bra för både kropp och själ. Trodde nästan att du hade slutat.

2008-03-07 @ 22:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback