nytt kort m.m.

Har en stämpel i min ägo som jag inte hunnit testa sen jag fick hem den för ett tag sen. Rachelle Anne Millers stämplar är ju så grymt söta - men de är inte lätta o färglägga tycker jag! Gjord första försöket med den  här stämplen med distresser, ska även prova med akvareller och se om det passar mig bättre till just de här...

Blev ett mycket enkelt kort utan massa dekorationer...

Vad som inte syns så bra när jag fotade är att klänningen har fått prickar på sig med sakura soufflé och håret skimrar av opalite golden mist. Fjärilen har även fått lite stickles på vingarna och lite stänk av 3D lack. Vingarna är även upphöjda med 3D kuddar.



Jag har även blivit utmanad av
Joggemia!

Beskriv först reglerna
*Svara på alla frågor.
*Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
*Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?

*Storhandla mat
*Köpa ny skrivare
*Gå en långpromenad
*Skicka några mail
*Göra klart ett beställningskort
Vad gjorde du för 10 år sedan?
*Då hade jag "sommarlov" delvis föräldraledig och delvis arb.lös. Hade läst på kunskapslyftet 1 år och väntade på besked om jag kommit in på Växjö Universitet  för att till hösten läsa till förskollärare (vilket jag gjorde!)
Ställen du bott på?
*Kvarnamåla
*lägenhet i Tingsryd
*ännu en lägenhet i Tingsryd 
*hus i Tingsryd
*inackorderad i rum m.pentry i Växjö andra året jag läste på gymnasiet
*flyttade hem till päronen ca 1 år igen
*flyttade till huset där jag bor fortfarande med samma sambo (då var jag 18 år)

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
*renovera huset
*shoppa
*resa
*skänka en slant till släkt o vänner o bättre behövande
*jobba mindre

Vet att många fått denna redan - ni som inte har gjort den - känn er utmanade!!!




Jag har även fått en award...TUSEN TACK UVE!!!



Här kommer beskrivningen på hur man ska göra:


Who gets the "Brillante Webblog Award"? Websites and blogs, which by its currency, the issues of choice and for their designs are especially noteworthy.Here are the Award Rules:

1. The winner can take the logo.

2. Place a link to the person that send you the award.

3. Give the Award to at least 7 other Blogs, which by its currency, the issues of choice and for their designs are especially noteworthy.

4. Put a link to these sites on your Blog.

5. Write a comment on their Blogs that they've won an Award.


Oj...nu kommer då det värsta...o nominera 7 st...finns ju hur många som helst jag skulle vilja ge den här till men...

Uve - jag skickar tillbaka till en superduktig tjej med mycket ögongodis i sin blogg!
* Penni - älskade syster som är ett underbart bollplank att scrappa tillsammans med -underbar stil!
* Zarischka - en av mina största inspirationskällor för tillfället, det räcker att gå in i bloggen så är jag igång!
* Petra/paradises - helt suverän kortmakerska! Grym på färgläggning!
* Gunilla/kortnilla - underbara kort! Hittar alltid inspiration i bloggen!
* Silwerstar - ännu en av mina största inspirationskällor, suverän på att göra skisser!
* WoopsieDaisy - underbara foton, kan tillbringar timmar i ps för att redigera foton när jag varit inne i bloggen =)

...alla andra i min länklista är också kandidater till awarden - ni är grymma och det är i era bloggar jag finner inspiration!


Kommentarer
Postat av: Mia

Kortet blev ju supersött! Tycker du gjorde alldeles rätt som inte dekorerade mer....stämpeln är ju så "mycket" i sig. Kul att du antog utmaningen....kul också att läsa lite mer om dig.



Kram!



Pst...tävlingenssugen? Kolla i min blogg. ;)

Postat av: Malin

Vilket sött kort, de stämplarna är ju för söta! Fjärilen blev jag lite nyfiken på var den kommer ifrån?



Hälsningar Malin

2008-07-09 @ 16:55:26
URL: http://kortkortsagt.blogg.se/
Postat av: Penni

Åh vad glad jag blir!! :-D :-D :-D Tack söta syster för awarden! kram



Snyggt kort! Tycker det blev bra med distresserna! nyfiken på glimmer misten..

2008-07-09 @ 22:02:19
URL: http://penniscrap.blogg.se/
Postat av: uve

Oj vad kul, tack så mycket!!

2008-07-09 @ 23:16:19
URL: http://uves.blogg.se/
Postat av: Lotta/ FruH

Visst är stämplarna från R. Miller söta, såg att det fanns en med en kanin i famn oxå....

Ditt kort är kalassnyggt i läckra färger!

Kram,

Lotta/ FruH

2008-07-10 @ 14:05:01
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Postat av: Nina

Vet du vad? Det där är ett av de FINASTE kort jag någonsin har sett med RAM's stämplar. ♥

2008-07-11 @ 00:05:39
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Silwerstar

Tack rara du för awarden!! Har varit ifrån internet i nån vecka eller två och gissa om jag blev glad när jag kom online nu och fick se så fina ord här om mig.. Tack! :-D

2008-07-18 @ 17:08:53
URL: http://silwerstar.blogspot.com
Postat av: Mattiasnatalie

Very informative...God Bless

2010-12-03 @ 14:14:14
URL: http://mattiasnatalie.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback