Invigning

Efter en vecka utan fungerande ugn har vi äntligen fått hem den nya! Varför kan det aldrig finnas saker hemma utan att allt måste beställas?? I fredags invigde jag ugnen med att baka en vinbärskaka till eftermiddagsfikat vid sjön =)



VINBÄRSKAKA
75 g margarin eller smör
3 ägg
2 dl socker
2½ dl vetemjöl
1½-2 dl färska eller frysta svarta eller röda vinbär

GARNERING
1 dl florsocker
lite vatten

Smält matfettet och låt det svalna. Rör ihop ägg, socker, vetemjöl och det smälta fettet Obs! Vispa inte!. Häll smeten i en smord och bröad form och lägg på vinbären. Frysta bär behöver inte tinas. Grädda på galler i nedre delen av ugnen ca 25-30 min i 200 gr. Låt svalna.
Rör samman florsocker med lite vatten och ringla över kakan. Låt stelna innan kakan serveras!

Kommentarer
Postat av: Erica

Ja kakan ser jätte god ut men jag hittade nämligen inte stämplarna på stämpelfrabriken vart hittar man den under?? i så fall... jag vill ha en som står handmade något med det iaf



ska även skicka in på din tävling

Postat av: Milla

Den ser väldigt god ut!!

2009-07-20 @ 10:48:38
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Katarina Skylare

Hej!



Jag hittade hit till din fina blogg via ett antal pysselbloggar. Du gör verkligen mycket fint.



Receptet på vinbärskakan kommer jag definitivt att testa.



Det vackra fatet, vart kommer det ifrån?



Må så gott,



Katarina "amospersson"

2009-08-02 @ 20:10:33
URL: http://amospersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback